Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Ny vecka, nya tag.

Av Nina Andersson - 18 november 2013 10:08

Min mest fullspäckade vecka på länge. Jag behöver ju vila men den här veckan känns de som att jag har massor att göra, fast de är ju inte mycket egentligen men för mig är de, de.

Idag, måndag så är jag barnvakt år mina två brorsbarn, den ena har feber och den andra är ledig. Som tur är så är de bara till 12:30.

I morgon, tisdag så får jag passa den äldsta igen. Då hela dagen. Men han är så duktig så han klarar sig själv i princip, gäller bara att finmennas till hands!

Onsdag så är de första gången på föräldra kursen, ska bli spännande faktiskt. Jag har hört så mycket av mamma och kompisar med barn, så de känns som att jag har rätt bra koll ändå men de kan ändå vara nyttigt att få höra allt från en "expert". Tror de kan kännas väldigt skönt för Linus med! Vi tjejerbär ju barnet och känner allt så vi har de ju lite mer naturligt. Men jag kan tänka mig att de är en väldig förändring för pappor när barnet väl kommer. Dom tror nog en sak och tänker att de ska bli på ett sätt och så bir de kanske inte alls som väntat och då kan jag tycka de är bra att man har gått kursen så man är lite mer förberädd!

Torsdag är de nog Inger planerat än tror jag. Linus är ledig så han kör väl slut på mig^^ annars får de nog bli en slapp dag.

Fredag ska vi båda till tandläkaren på undersökning och se hur allt står till i munnen. Sen ska jag försöka mig på lammstek!!! Hoppas de blir bra, för de är ju jääääävligt gott om man lyckas!

Och helgen är oplanerad än så länge, skönt!

Så ni ser, för att va jag så är de fullspäckat, hahah.

Man blir bortskämd när man är sjukskriven. Jag sover ju inte på nätterna så jag är van att kunna sova en timme eller så på dagen, men de är ju bara att glömma den här veckan.

Men nu ska jag börja förbereda lite lunch här åt barnen, men vi hörs! ;)

Puss o kraaaam

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Andersson - 13 januari 2014 00:16


Kärleken åkte på bio med sina vänner så jag har vart ensam hemma hela kvällen, både skönt och tråkigt faktiskt. Blev lite uttråkad så ställde mig och bakade kärleksmums, blev fantastiskt god! Smakade liiite mycket kaffe för min smak men den va änd...

+4

Av Nina Andersson - 11 januari 2014 22:49

4 dagar över bf och jag känner fortfarande ingenting... Okej,de kan ju börja bara pang, utan förvarning men de känns ändå långt borta när man inte har känt nått. I går kväll tog jag och Linus en promenad på 1 1/2 timme ungefär. Lugn takt dock efterso...

Av Nina Andersson - 11 januari 2014 11:37

Av Nina Andersson - 11 januari 2014 11:36

[Bild] [Bild]

Av Nina Andersson - 10 januari 2014 20:45


Ja jag är ju upperbarligen inte den bästa på att uppdatera en blogg.. Men till mitt försvar så har sista tiden bara bestått av sömn i princip. Jag är vaken på nätterna pga smärta i benen men somnar framåt morgonen och sover sen hela dagen. Helt sjukt...

Presentation

Jag är en tjej på 21 år, bor norr om Stockholm tillsammans med min sambo. Vi väntar en liten bebis som är beräknad i början av januari, så vi har mycket framför oss med att fixa i bebbens rum och köpa kläder och möbler till han eller hon. Förutom jobb och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards