Alla inlägg under november 2013

Av Nina Andersson - 29 november 2013 10:34

Jag somnade på soffan igår så idag gör benen ondare än vanligt, smart nina, smart! Meen jag lyckades iallafall sova hela natten med bara ett avbrott så jag är ganska utvilad iallafall vilket känns skönt.

Vaknade 9 och gock ut med hunden, de är faktiskt skönt att jag har honom så att jag MÅSTE gå ut och röra mig ibland, annas hade jag nog blivit väldigt stel.

Men nu ligger vi iallafall i soffan igen. Abbe somnade som en stock direkt, haha.

Känns inte som vi gör annat än att sova och vila, men jag antar att jag behöver de annars skulle kroppen säga ifrån. Kan vara skönt att passa på oxå innan lillen kommer, då blir de ju inte lika mycket sömn direkt.

Jag började kladda ner massa som ska stå med i förlossningsbrevet igår. Kom en bit iallafall. Tog bara de allra allra viktigaste, resten kan jag föra via tal istället. Som att åka hem om allt gått bra och så. Så jag skrev ner eventuella bedövningar, ställningar, hjälpmedel osv. Sen ska jag skriva de "riktiga" brevet nästa gång jag ska till barnmorskan.
Seb är de snart dax vet ni! Ska bli så jävla spännande, jag ser fram emot förlossningen så himla mycket. Jag tror de kan vara de häftigaste jag någonsin har och kommer att få gå igenom. De är ju den ända händelsen en människa går igenom där kroppen VERKLIGEN visar vad den går för. Jag ska njuta och försöka lyssna så mycket på de kroppen visa som möjligt. Fokusera på andningen och lugnet och bara känna efter hur varje steg kroppen tar för mig närmare mitt barn.

Jag tror jag kommer klara av de galant. Med rätt inställning kommer man långt och jag känner att jag har de och jag är inte ens i närheten av rädd.(inte än iallafall, man vet väl aldrig senare mot slutet)

Men nu ska jag njuta framför tv:n med min hund, puss på er! <3

Av Nina Andersson - 28 november 2013 06:22

Igår va vi ju på föräldrautbildning. De skulle handla om förlossning vilket jag såg fram emot massor. Dock tyckte jag inte att jag fick svar på något av de som jag ville ha svar på... Så jag får läsa på lite själv och sen ta de med barnmorskan. Ska även skriva ett förlossningsbrev tills att jag ska till bm igen, spännande! Jag längtar verkligen tills förlossningen. Sjukt men de är sant. Jag lär ju inte vara den ända som sagt så men de är nog lite ovanligt skulle jag tro.

Men jag tror att de kommer vara den härligaste dagen i mitt liv. Visst smärta hit och dit och jag kommer säkert tro att jag ska dö eller nått men vad fan gör de??? Jag kommer få ut världens finaste sak av de. Jag kommer kämpa livet av mig men allt kommer vara så sjukt värt i slutänden.

Tänk vad vi kvinnor kan åstakomma, de är ju knäppt egentligen, att vi klarar av de.

Killar som säger att vi tjejer är så svaga och mesiga. Ja, de kanske vi är. Men ni killar kommer aldrig ens komma i närheten av sådan smärta som vi går igenom vid förlossningen.

5 veckor kvar till bf. Hihi! <3

Av Nina Andersson - 28 november 2013 06:12

Vad är de som gör att killar uppenbarligen inte klarar sig själva så fort dom har träffat någon? Är dom så inkompetenta att dom behöver en modersfigur i sin närhet livet ut? För jag börjar bli sjukt trött på att hela tiden behöva tänka för en annan indevid. Jag ska snart få barn och kommer behöva tänka för denne och ta hand om denne. Men hur fan ska jag orka de, när jag redan är trött på att ta hand om andra... Jag väntar ETT barn, inte två... Hur länge ska man stå ut innan man skiter i allt.

Jag har haft många tankar snurrande i huvudet dom senaste veckorna. Försöker trycka bort dom och vara glad istället, villet fungerat bra. Men allt har ju ett stop någon gång, tyvärr. Jag håller i mig hårt för att inte göra nått dumt. Men för vad egentligen?

Aja var tvungen att få ur mig lite tankar innan jag exploderade, därav ett rätt skumt och konstigt inlägg.


Läs om ni vill annars kan ni skita i de. Vill dock inte ha några komentarer från någon, då de inte var de som var meningen. Tankar är indeviduella så ingen kan tala om vad som är rätt eller fel iallafall! Punkt.

Av Nina Andersson - 26 november 2013 17:51

Idag har jag bakat lussebullar, eftersom de snart är första advent så tyckte jag de va dax! Så när Linus kommer hem så blir de bullar och glögg, julmys på hög nivå!!

I morgon blir de andra gången av föräldrarkursen, då ska vi prata om förlossningen. Ska bli skönt att få reda på vilka bedövningar som finns och alla för- och nackdelar med dom, för de är väl de ända jag inte har någon koll på i nuläget. Så de ska bli intressant :)

Men nu ska jag krypa ner bakom min älskade lill-vovve här i soffan och snuffsa ner mig i hans nacke! Himmelriket! Hihi.

Jag försöker skriva i morgon. Puss på er <3

Av Nina Andersson - 23 november 2013 07:53

Vaknade 6:30. Wohoo... Så nu ligger jag i soffan och kollar tv i väntan på att somna om.

Igår va vi hos tandläkaren, rutinkoll bara. Gick super bra. Tänderna mådde toppen ;)
Dock så svimmade jag nästan pga att jag inte kan ligga på rygg för länge med magen nu. Fick ursäkta mig och sätta mig upp, såg typ stjärnor och hörde i princip ingenting, va som lock för öronen. Har svimmat förut så känner igen hur de känns. Men fatta att man svimmar av att ligga på rygg... Kom igen va. Löjligt. Men hur som helst så är jag tydligen så tjock nu, haha.

Men men nu blir de mer tv tills jag blir trött. Puss och godnatt :)

Bara för att bilden är söt.

Av Nina Andersson - 18 november 2013 10:08

Min mest fullspäckade vecka på länge. Jag behöver ju vila men den här veckan känns de som att jag har massor att göra, fast de är ju inte mycket egentligen men för mig är de, de.

Idag, måndag så är jag barnvakt år mina två brorsbarn, den ena har feber och den andra är ledig. Som tur är så är de bara till 12:30.

I morgon, tisdag så får jag passa den äldsta igen. Då hela dagen. Men han är så duktig så han klarar sig själv i princip, gäller bara att finmennas till hands!

Onsdag så är de första gången på föräldra kursen, ska bli spännande faktiskt. Jag har hört så mycket av mamma och kompisar med barn, så de känns som att jag har rätt bra koll ändå men de kan ändå vara nyttigt att få höra allt från en "expert". Tror de kan kännas väldigt skönt för Linus med! Vi tjejerbär ju barnet och känner allt så vi har de ju lite mer naturligt. Men jag kan tänka mig att de är en väldig förändring för pappor när barnet väl kommer. Dom tror nog en sak och tänker att de ska bli på ett sätt och så bir de kanske inte alls som väntat och då kan jag tycka de är bra att man har gått kursen så man är lite mer förberädd!

Torsdag är de nog Inger planerat än tror jag. Linus är ledig så han kör väl slut på mig^^ annars får de nog bli en slapp dag.

Fredag ska vi båda till tandläkaren på undersökning och se hur allt står till i munnen. Sen ska jag försöka mig på lammstek!!! Hoppas de blir bra, för de är ju jääääävligt gott om man lyckas!

Och helgen är oplanerad än så länge, skönt!

Så ni ser, för att va jag så är de fullspäckat, hahah.

Man blir bortskämd när man är sjukskriven. Jag sover ju inte på nätterna så jag är van att kunna sova en timme eller så på dagen, men de är ju bara att glömma den här veckan.

Men nu ska jag börja förbereda lite lunch här åt barnen, men vi hörs! ;)

Puss o kraaaam

Av Nina Andersson - 15 november 2013 20:47

Har haft fullt upp don senaste dagarna. Vi har äntligen fått flytta hem igen, så vi har packat upp och fixat och trixat så de ska bli hemtrevligt. Är dock inte klara än... Ska försöka få klart de i morgon! Men annars får jag ta de sista på söndag medans Linus jobbar, mamma kanske skulle komma och hålla mig lite sällskap då :)

Annars rullar livet på bra, jag är rund och go och har svårt att gå, wihoo! Men nu är de nära och jag längtar så <3

Nu ligger jag och Abbe i soffan iallafall och slappar, de förtjänar vi efter den här dagen. Linus är ute och dricker med sina vänner, så vi får vara helt ensamma och mysa.
Jag har tänt massa levande ljus i hela lägenheten, så mysfaktorn är på max! Precis så som jag tycker om att ha de på hösten, mycket ljus, massor med hund gos och en mysig filt att ligga under. Underbart!

Ursäkte tallriken och glaset men jag unnade mig ostkaka med sylt innan kroppen sjönk ner i vågrät läge ;)

Men jag blogga så fort jag får tid mellan allt flyttstök och jul fix!

Puss på er mina fina läsare! <3

Av Nina Andersson - 12 november 2013 12:01

Lugn dag idag. Ligger i sängen med hunden och gosar till two and a half men.

Känner massar och rörelser i magen hela tiden, så otroligt mysigt!

Igår va jag i huddinge med Cissi då hon hade lite ärenden där, medans vi väntade ut tiden så gick vi i lite affärer och jag fick självklart med mig lite saker hem... Två st pyjamaser till bebben med nalle puh på, så jädrans söta!! Ska försöka komma ihåg att ta kort på dom sen och lägga ut här :)

Meeeen nu blir de mer serie och gos med vovven.

Puss på er!

Presentation

Jag är en tjej på 21 år, bor norr om Stockholm tillsammans med min sambo. Vi väntar en liten bebis som är beräknad i början av januari, så vi har mycket framför oss med att fixa i bebbens rum och köpa kläder och möbler till han eller hon. Förutom jobb och

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards